15 Eylül 2015 Salı

John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Sprey Maceram ve İncelemem

Merhaba arkadaşlar. Son dönemde saçları doğal yollarla, spreylerle açma modası/furyası başladı.Saç açmaya, sarışın olmaya yönelik birçok ürün piyasaya sürüldü. Örneğin; geçen günlerde yazısını yazmış olduğum Loreal Sunkiss Saç Açıcı Jel gibi. Yazımı okumak isterseniz şuraya tıklamanız yeterli. Bende açıkçası hep bir sarışınlık merakı vardı. Küçüklüğümden beri severdim; tabi kast ettiğim sarışınlık bir platin sarısı değil daha soft daha doğal tonlar, sarı geçişler vs. Neyse saçımı son kestirişimden bu yana saçlarımda bir yenilik istiyordum.  Saçlarımı sürekli kısa kestirmeye alışmış ancak saç uzatmaya karar vermiş bir insan olarak değişiklik saç boyunda olamayacağı  ve ben de boyadan uzak durmam gerektiğini bildiğim için daha basit yöntem olan saç açıcı spreyleri kullanayım istedim. Saç açıcı spreyler bölgesel uygulandığı  ve etiketlerinde 'minimum zarar' algısı verebilecek içerik veya tanıtımlardan olsa gerek bu ürünlere yöneldim. Öncelikle benim doğal saç rengime bir yakından bakalım;

John-Frieda-Go-Blonder-Sac-Acici-Sprey

Doğal saç rengim diplerden göründüğü üzere kumral. Yani ben orta kumral olduğumu düşünüyorum ve saçlarımda işlem olmadan önce yansıması sarı değildi diye hatırlıyorum. Küllü bir renk diyebilir miyiz? Orasını size bırakıyorum. Uçlarda gördüğünüz hafif sarımtraklıkları ise boyaların içinden çıkan hidrojen peroksiti krepe attıktan sonra saç uçlarıma uygular böylece çok hoş bir sarı(?) elde ederdim, çok doğal dururdu. Tabi saçları kurutucu etkisini düşününce daha farklı bir yöntem denemek istedim, soluğu John Frieda Saç Açıcı Spreyde aldım.

John Frieda bize geç geldi, hatta ben daha fazla kişi alıp kullanır diye düşünürken çok fazla kişide görmeyince şaşırdım. Hali hazırda piyasada bir Loreal Sunkiss Saç Açıcı Jel patlaması varken bu ürünün biraz arka planda kaldığını düşünebiliriz. Loreal fazlasıyla ses getiren reklamlarıyla tüketiciyi kendine bağladı. Saçlarında bir değişiklik istemeyen kişiler bile gördüğüm kadarıyla bu ürünü denediler. Bunun tam tersi olarak yırtdışında ve yabancı vlogger/blogger arkadaşlarda bu ürünü çok fazla gördüm. İzlediğim vloglarda ve okuduğum bloglarda memnuniyet yazılarının fazlalığı ve 'Saçı turunculaştırmadan açması' nın vurgulanması neticesinde bende ürünü denemeye iyice adapte oldum.

John-Frieda-Go-Blonder-Sac-Acici-Sprey-blog


John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Sprey Nasıl Kullanılır?
John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Sprey'i kullanmadan önce saçlarımızın yeni yıkanmış ve havluyla ıslaklığının alınmış olması gerekiyor. İlk başta 'Saç açma işine girdik bir kere saçı da yıkarız, nolcek?' gibi bir düşünceye giriyorsunuz ama büyük bir Y-A-N-L-I-Ş. Bir kere; saçlarınız omuzlarınıza ancak erişmiş, uzamak için can çekişiyorsa ve siz tamamen şarışın olmak yerine saçınızda ufak geçişler ve ışıltılar istiyorsanız John Frieda'nın saç açıcı spreyini saçınıza haldır huldur süremezsiniz. Sürmek isterseniz tabi önden buyrun ama amaç zaten bir doğallık yakalamak olduğu için sonrasında kimse kuaföre gidip düzelttirmek zorunda kalmak istemez sanırım. Bende aynı şekilde saçlarımı yıkayıp, kremleyip, ıslaklığını havlu ile aldıktan sonra kulak başlangıcımda ki saçlardan ufak bir tutam alıp John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Spreyden saçıma eşit miktarda sıktım ve sık dişli bir tarakla (krepe tarağı) ile üzerinden geçtim. Zaten az bir tutam aldığım için çok fazla yedirme kısmına odaklanmadım. Birde perçemlerimin uçlarına üründen uyguladım aynı şekilde. Sonrasında kurutma makinesi ile kuruttum(kutunun üzerinde belirtiğidiği üzere), güneşte bekleyerek açılması da sağlanabilir. Kurutmanın ardından ısıl işlemle sekillendirilirmesi etkinin daha fazla olmasını sağlayacaktır.
John-Frieda-Go-Blonder-Sac-Acici-Sprey-kullananlar


John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Sprey Saçları Kaç Ton ya da Ne Kadar Açıyor?
Yukarıda anlattığım ilk uygulama ile saçlarım 1-2 ton kadar açıldı. Daha sarımtrak bir hal aldı. Erkek arkadaşım bile saç rengime, uçlarda hafif açıklığı sevmişti, sözleriyle belli  ediyordu. Ben de sevmiştim, hafif bir ışıltı gelmişti sanki saçlarıma. Uçlarda elde ettiğim açılma ve renk şu şekilde oldu; saç uçlarım diplere göre güneşten ve yazının başında bahsettiğim işlemden dolayı açıktı. Bende bölgesel tutam tutam uygulamalarla aralara daha açık ışıltılar katmış gibi oldum. Burda göründüğünden daha turuncu bir açılma oldu bu arada.
John-Frieda-Go-Blonder-Sac-Acici-Sprey-kullananlar


Bu kadar ışıltı yetmedi ve ben daha fazlasını istedim. Büyük bir hata yaparak ve üşengeçliğime yenik düşerek,John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Spreyi kulak hizamda ki saçlarımın yanı sıra birde perçemlerime, geniş bir alana hiç bir krepe vs uygulamadan tamamına sürdüm. Güzelce yedirdim, saçlarımı kuruttuktan sonra üstüne birde saçlarımın tamamını düzleştirdim. Akıllı ben bunu gündüz ışığında değil gece yapay ışıkta yaptım. Neyse gece sonuçtan oldukça memnundum yine çok fazla değişim yoktu. Sabah uyandım, erkenden eskişehir yollarına düştüm,gün boyunca güneşin altında gezdim de gezdim. Ertesi gün Bursa'ya bir düğüne gideceğim için zaten çok sık yapmıyorum diye yıkamadım saçlarımı( bu arada yine yapay ışıkta gördüm saçlarımı, yine sıkıntı yok). Ertesi gün eve geldim, güzelce duşumu aldım; saçlarımı havluyla sarmıştım havluyu çıkarınca ben ufaktan bir şok yaşadım. Saçlarım özellikle perçemlerim turuncuydu, ama yani nasıl anlatsam böyle iğrenç böyle çiğ bir turuncu görmedim hayatımda. O gün moral bozukluğu ile ve aynaya bakmamaya çalışarak günü atlattım. Ertesi gün erkek arkadaşımla buluşmaya gittim, en sağlam darbeyi de o vurdu. Saçlarım için öyle çirkin bir ifade kullandı ki, canımı yüz kat daha fazla sıkmaya yetti. Birde tabi güneşte saçlarımda ki turunculuğun daha baskın olmasınında payı vardı. Ondan ayrılıp eve geldim , bir elimde ayna bir elimde peçete kendimi salya sümük ağlarken buldum. Aynaya baktıkça daha çok ağlayasım geliyordu. Çok gereksiz bir detay, bir dert belki bence ağlamamalıydım da ama işte o anki psikolojim bana baskı yaptı. Bu saçlar böyle kalamazdı.

John-Frieda-Go-Blonder-Sac-Acici-Sprey

İşte psikolojimi bozan renk! Perçemlerin bir altında ki saça bakarsanız kendi saçlarım daha kumral. Neyse ki İnstagramda ki @PİNKBLONDE isimli arkadaşım imdadıma yetişti. Onunda fikirlerini alarak öndeki kalın perçemimi koyu küllü kumral rengine boyadım ve on dakika bekledikten sonra hemen yıkadım. İlk uygulamada siyaha doğru bir renkmiş gibi görünse de akacağını biliyordum( kuaför geçmişim sağ olsun), iki yıkama sonrası renk şu şekilde oldu.


Saçlarımın gün ışığında genel rengi, genel görünüşü ise şu şekilde.

John-Frieda-Go-Blonder-Saç-Açıcı-Sprey-kullananlar


John-Frieda-Go-Blonder-Sac-Acici-Sprey-blog

Şöyle de tuhaf bir durum var. Saçlarım salıkken, uçlar ve dipler sanki birmiş gibiyken saçlarımı toplayıp tepede topuz yaptığımda sanki saçlarımın uçlarının tamamında boya varmış gibi iki farklı renk oluyor. Bunu bazı insanlarda söyleyince dikkatimi çekti. Ben sadece arada ki bir kaç tutama uygulamıştım, yer yer açık olan saçlarımda vardı o yüzden çok doğal ama turunculaşan bir geçiş oldu.

John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Sprey Kullanırken Dikkat Edilmesi  Gereken Noktalar

John-Frieda-Go-Blonder-Sac-Acici-Sprey


John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Sprey'in zorlu kullanımı beni gerdiği için bazı önemli noktalardan bahsetmek yerinde olur diye düşündüm. Boya olarak Platin benzeri bir saç renginiz yoksa bu ürünü kullanmayın. Aynı şekilde doğal kahverengi ve daha koyu saçlarda kullanılmaması gerektiği söylenmiş. Bende ki turunculaşma bu yüzden olabilir. Daha sarıya dönük kumral saçlarda iyi sonuç alanlar var çünkü. Güneş ışığında açılmasını sağlayacaksanız yanınızda ayna bulundurun ve açılmayı kontrol edin. Saçlarınıza her zamankinden daha iyi bakım yapın, yağlarla, kürlerle elinizden ne geliyorsa işte. Çünkü John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Sprey saçlarınızı çok güzel çatur çutur yapıyor, yıpratıyor. Bu ürünü kullandıktan sonra saç dökülme problemimde de artış oldu. He birde benim gibi kaş yapayım derken göz çıkarmayın. Evde saçla uğraşmak, değişikliklerin sizin elinizden olması güzel bir his. Hele işler istediğiniz gibi giderse sınırları zorlamak isteyebilirsiniz. Benim ki ufak bir örnekti; siz daha zor bir durumda kendinizi bulabilirsiniz. O yüzden bu tarz ürünleri kullanırken dikkatli olmakta fayda var. Tekrar alır mıyım bilmiyorum ama uzun süre tekrar kullanmayacağım kesin :)

John Frieda Go Blonder Saç Açıcı Sprey'i Watsons mağazalarında 30-35 gibi bir fiyata bulabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler. Hoş kalın.










18 yorum :

  1. Çok detaylı ve güzel anlatmışsın canım.Bu arada o turunculuk için de çok geçmiş olsun :) Ben Loreal'in sunkiss isimli ürününü kullandım ve sonuçtan çok memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık olsun diyelim 🙈 perçemleri hallettikten sonra rahatladım ben de. Şu anki halinden çok memnunum 😋

      Sil
  2. mervecim blogunu blog keşif etkinliğinden gördüö ve inceledim çok hoşuma gitti,bende yeni blog açtım benim blogumada beklerim
    http://guzellikhareketi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Faydalı yazı için çok teşekkürler.
    Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri indirim ve fırsatları için Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri indirimleri sitesini ziyaret edebilirsiniz, bence fayda var.

    YanıtlaSil
  4. nasıl yardımcı oldun anlatamam hemen alacaktım turuculaşmaktan cok korkuyordum durdum bi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet malesef, dikkatli olup hemen atlamamakta fayda var. Her ne kadar şimdiki spreyden kalan renginden memnun olsam da 😇

      Sil
  5. merhaba! bu konu hakkında birşey soracaktım. benim saçlarım çok koyu bir kahve aslında normalde siyah ama güneşte kahvemsi bir ton alıyor (umarım anladın) sence bunun icin bu ürünü kullanırsam sacımda ne olur ne gibi renk? işe yararmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızılımsı olur, bence hiç bulaşma. Yıpratıyorda saçı uzun vadede

      Sil
  6. Merhaba ismim Irmak. Bende saçımı renkli boyamak için açıcam ama orealle mi yoksa bununla part part mı açsam karar veremedim saçım açık kahve tonlarında. Önce papatya suyuyla rengini kırıp sonra bu iki seçenekten birini düşünüyorum. Sizce? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence papatya suyunu hiç işin içine katmayın kimyasallara girişecekseniz. Orealde zaman çok önemli ve eşit açamayabilirsiniz ve hızlı açıcı etkisi var dikkatli olmalısınız. Saçın tamamını açmak istiyorsanızda önerim bunu kendi başınıza bu ürünlerle yapmamak olur, profesyonel bir yardım almanızı tavsiye ederim, küçümsemek gibi algılanmasın kastım mahalle kuaförlerinden ziyade bu konuda kendini göstermiş, birçok saç örneği olan salonlar. He, sizde belki benim gibi öğrencisinizdir belki bütçeniz yetmeyebilir o zaman tümünü açmak yerine uclarını hafif açmakla işe başlayabilirsiniz. İlk başta değişiklik fikri çok cazip geliyor ama sonradan sıkılıyorsunuz, o yüzden dediğim gibi yaparsanız yada içinizden nasıl gelirse, pişman olma riskini minumuma indirirsiniz. Sevgiler.

      Sil
  7. Benim saçım hafif kızılımsı sarı nasıl anlatsam gün ışığında karamel bir rengim var. Bende bugün aldım bu açıcıyı hafif güneşte açılmış gibi olsun istiyorum. Sizce kullanayım mı? Not haftaya tatile gidiyorum kullanırsam turuncu olurmuyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ✋🏼😌 Her ihtimale karşı, kulak ön bitiş kısmındaki saçlarınızda ufak bir kısma bir kaç uygulama yapın ve açılma ve renk tonu istediğiniz gibi oluyormu test edin. Kesin şöyle olur diyemiyorum ama sizin belki daha sarı bir açılma yapabilir. Bu şekilde deneyerek saçınızın diğer kısımlarına uygulama konusuna karar verebilirsiniz. Tatilden dönüşte yapsanız daha sağlıklı olur, genel bir açma yapacaksınız hem deniz ve güneşin kurutucu etkisi hemde bu ürünün kurutucu etkisi saçlarınızı yormasın 😌 Keyifliii uygulamalar 🙏🏼

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba benim saclarim kullu platine boyali kendi sacimda acik kahve den biraz koyu diplerim ciktikca bunu yapsam nasil olur sence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açma yapar ama hangi ton olacağını kestirmek zor, pilatin olmaz yani. Olacaksada defalarca uygulama sonrası olur. İlk uygulamada çok açılma yapmayacağı için bir dene. Eğer turunculaşma yaşarsan, silver şampuanmı mavi şampuanmı adı öyle birşey, saçı açtıktan sonra turunculaşmayı almak, grileştirmek için kullanıyorlar, bildiğimiz şampuan gibi ama içindeki kimyasal ve pigmentler farklıdır. Onu kullanabilirsin.

      Sil
    2. Zaten platin olsn istemyrm kendi sacimi bikac ton acsa yeter. Ama iste beni dusundren uzadikca nasil duzgun bi sekildr yapabilirm ayni renk tutar mi yoksa her seferinde yaptgimda farkli farkli renk mi olur.
      (Anlicagin artik dipten boya istemyrm daha dogal olsn istyrm) ;(

      Sil
    3. İşte bunda kesinlik yok, deneme yanılma yöntemiyle kendin bulucaksın. 🙎🏼

      Sil
  10. Merhaba benim saçım kumral saçımın rengini biraz açmak istiyorum papatya kullandim bir etkisi olmadı saç açıcıların da çok açabileceğini söylüyorlar sizce napmaliyim

    YanıtlaSil