28 Ağustos 2014 Perşembe

Hangi Saç Kesimi Hangi Yüz Şekline Yakışır? Ters Üçgen Yüz/ Benim Kullandığım Modeller İle Birlikte.


   

  Merhaba arkadaşlar.Saçlarımız biz hanımlar için vücudumuzda en çok önem verdiğimiz yerlerin başında gelir şüphesiz. Hepimiz saç kesimi konusunda çok kararsız ve şüpheci yaklaşırız çoğu zaman, bazen elimize tutuşturduğumuz bir ünlünün saç kesim modelini kendimizde görmek için kuaför önüne otururuz, sonucu

 merak ettiğimiz gibi çoğunlukla hüsrana uğrarız. Neden mi? Çünkü her bir kesim farklı bir yüz tipine hitap ediyor. Bu konuda çok fazla deneyimim oldu. Benim yüz tipim ne, hangi saçları kullanmışım, hangilerini sevdim hangilerini sevmedim, yüz tipine göre saç kesimi nasıl olur, saç kesimi ile nasıl daha zayıf görünebiliriz bunlara değineceğim bu ve ilerleyen yazılarımda.





Ters-Ucgen-Yuz

   Bugün ters üçgen yüz tipini ve bu yüz tipine uygun ve uygun olmayan saç modellerine bakalım. Ters üçgen yüz nasıl olur? Ters üçgen yüz tipinde çene dar, alına doğru genişleyen bir yapıdadır. Ters üçgen şekline benzediği için ismi böyle olmuş sanırım :)


   
  Ters üçgen yüz tipi elverişli bir yüz tipidir. Farklı saç kesimleri yüzün ifadesini oldukça değiştirir ve farklı bir ifade katar.Yüzün alt kısmı yani çene dar olduğundan çeneye kadar düz gelip sonrası hacimli/katlı olan modeller burda göz yanılması sağlayarak dikkati dar çeneden alacaktır.



Bu yüz tipine sahip ünlüler için ufakça kendi gözüme çarpanlardan araştırma yaptım. Öncellikle Gossip Girl dizisinin yıldızlarından Bilair Waldorf , gerçek adıyla Leighton Marissa Meester'in saç modelleri genellikle fazla  uzun olmayan ama yinede uzun sayılabilecek, hafif katlı ve iri dalgalı modeller. Arasından 3 model seçtim. 1. resimde saçları toplu, yanlardan saç çıkıntılarıyla alın-çene oranı dengelenmiş  gözüküyor, bu görünümünü çok sevdim. İkinci modelde yine perçemlerden yararlanılarak bir nebze alın genişliği arka plana atılmaya çalışılmış, kulak hizasından sonra yoğunlaşan dalgalarla denge sağlanmış. 3. görünümünü ise fazla sevdiğimi söyleyemeyeceğim düz saçları yüzü olduğundan daha uzun ve alnını daha geniş ve çirkin göstermiş bence. Siz hangi görünümünü daha hoş buldunuz ?

Hangi-Sac-Kesimi-Hangi-Yuz-Sekline-Yakısır

İkinci güzelimiz endamı,saçı,başı herşeyiyle erkekler ve kadınlar tarafından büyük beğeni toplayan Megan Fox. Ters üçgen yüz tipine sahip olarak geçsede bir çok kaynakta yaptırdığı bir kaç estetikle olsa gerek biraz daha oval buldum ben yüz hatlarını. Yine Megan Fox'da saçlarını uzun kullanmayı tercih ediyor ve çoğunlukla onu iri dalgalarıyla görüyoruz. Saç stilisti bence işini iyi yapıyor, zira seçtiği saç modelleri bence kendisine çok yakışıyor. Alnı açık  iki fotoğraf ekledim. Birisinde(3) alnı çok ön planda ve bana göre zevki biraz bozuyor diğerinde ise at kuyruğu yapılmış halde alın genişliği çok dikkat çekmiyor. Bunda yapılan makyajın mı yoksa estetiğin mi katkısı var bilemiyorum ama iki görünüm arasında bariz farklar var.

Hangi-Sac-Kesimi-Hangi-Yuz-Sekline-Yakısır

  • Üçgen yüz tiplerinde olmazsa olmaz katlı kesimler ve biraz perçem.
  • Saç boyu omuz ve aşağısındaysa çeneden başlayan volümlü saçlar kullanılmalı.
  • Eğer kısa saç  kullanmak istiyorsanız; ense kısa önler biraz uzun tepeye volüm verilmiş saç modellerini kullanabilirsiniz.( Ben demiyorum uzmanlar diyor)
  • Düz ve katsız kesimler kullanmamaya gayret edin.

Ben kendimde yaptığım ölçümler sonucu ters üçgen yüze sahip olduğuma karar verdim. Normale göre ufak bir yüzüm var buda bana bir artı sağlıyor ve yaptırdığım bir çok kesimde hayal kırıklığına uğramadım. Aslında çok farklı modeller ve renk kullanmama rağmen kolaja hepsi sığmayacağı için size 6 tane göstereyim istedim. Aralarından kullanımı en kolay olan ve herkes tarafından beğeni alan son fotoğraftaki erkek saçı gibi olan saç kesimim. Kullanımı en zor ama yine çok sevdiğim 3 ve 4. fotoğraflarda olan farklı uzunluklarda ki dalgalı saç modeli. 

Ters-ucgen-yuze-yakisan-sac-modelleri

Bunlar eski kullandığım saç modelleriydi. Şimdi saçlarım  ise kütten biraz hallice genelde dalgalı kullanıyorum daha hoş duruyor diye düşünüyorum.




Siz hangi saç modelini daha çok yakıştırdınız? Yüz tipiniz ve saç kesiminizin uyumu hakkında ne düşünüyorsunuz?










29 yorum :

  1. Şimdi ki saçların çok modern çok beğeniyorum :)Benim de üçgen yüz hatlarım en çok kahkül ve yan perçem yakışıyor ama sıcakta hiç çekilmiyor. Bob kesim de bu yüz tipine çok yakışıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekküür ederim, kahkül aslında bende çok seviyorum ve çok uzun zaman kullandım. Yalnız bulduğum kaynakların çoğunda kahkül önerilmemiş bende o yüzden bahsetmedim sadece kendim kullandığımı göstereyim dedim. Bobda kullandım 1 yıl kadaro modelide ilk başlarda çok seviyordum, yakışıyor ama uzadıkça kestirmek gerek.

      Sil
    2. 6ci foto super ve son iki de guzel

      Sil
    3. Teşekkür ederim, şimdi biraz daha uzunlar :)

      Sil
  2. ben seçemedim hepsinde birbirinden güzelsin :))

    YanıtlaSil
  3. Yeni saçında modern evet ama ben eski iki gözün görünen ve güler yüzlü olduğun fotoları sevdim yani belki şuan için demode gibi durabilirler ama en çok şu dalgalı kızılımsı saçlarını sevdim önünü değiştirdiğinde günümüze gayet uygun olacaktır bence gerçi hala bazı kuaförler o saçın önünü geri kıvırmaya devam etmekteler ama yinede artık yapmasalar daha iyi olur :))
    Malzeme güzel olsun yeter ki uygun model bulmak kolay :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir aralar kızıldım evet! Şimdiki saçımdan biraz uzun haliydi ama yine kısaydı. Ben uzatmak istiyorum ablam ya :) Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Şimdiki saç modelin sana çok yakışmış birde benim yüzümde ters üçgen bana küt saç
    yakışır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yakışır ama uçları çok sert olmasın biraz boba bakan yuvarlak kesimleri tercih et.

      Sil
  5. Saçlarım kıvırcık ve yüzüm ters üçgen kakül veya perçem yakışmıyor ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında perçem yakışacaktır ama sen kendine yakıştıramıyorsundur. Çünkü insan bir saç tipine alıştığında değişiklikler ilk etapta zor gelir. Kıvırcık saçta çok kısa olmamak üzere kıvırcık haliyle çeneye varan perçemler güzel duruyor. Örnek vermek isterdim şu an link veremiyorum. Bu tarz bir kesim yaptırırsan alnındaki etkiyi biraz yumuşatır. ve tabiki saçlarını doğal haliyle kullan. Çok hoş duruyor kıvırcık saç :) bakımını yaparsan istediğin şekle eninde sonuna gireceklerdir. Başka soruların olursa yetebildiğimce yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
  6. Blogun Mükemmeell... Ayrıca tatlımmm sen hiç kıvırcık saça sahip oldun mu? ben at kuyruğu bile yapamıyorum kafamın üstünden minik minik anten gibi saçlar çıkıyo diye sen gelmişin topuz yap diyon. onu yapmam için 2 saatimi ayırıp önce saçımı düzleştirmem lazım ki saçımı düzleştirirsem eğer kıyıp da bu modelleri yapmam yapamam ben burda Kısa Saç Modelleri bikaç model buldum ama onlarda feciii offff napcam ben yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çıkışan saçlar minik minik tüyler olur tabi ama yatıştırmAk çok zor değil.. Sen karar vereceksin, saçı kullanacak olan sensin.

      Sil
  7. benim yüzüm yuvarlak bana hangi saç kesimi olur sence... lütfen yardımcı ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yuvarlak yüze sahip kişilerde uzun saç yakıştırmıyorum en fazla omuz hizasında olmalı uzun olacaksa bile. Tabi ki bu konuda uzman değilim ama siz kendinizi güZel hissediyorsanız istediğiniz modeli kullanabilirsiniz. Uzun kısa farketmez. Benim yukarıda yaptığım gibi :)

      Sil
  8. BENİM YÜZÜM YUVARLAK VEDE SAÇIM UZUN NASIL BİR KESİM YAPABİLİRİM??? BİRAZDA KİLO VAR... LÜTFEN YARDIMCI OL :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda ki sorunun tekrarı mu yoksa trol mü bilemiyorum ama bir üste bakabilirsiniz cevap için 😀

      Sil
  9. Merhaba Merve hanım öncelikle belirteyim saçınız her modeli kaldırmaya müsait ben en çok modern kesimleri beğendim :) ben de çok araştırmalar yaptım ama bir bilene (size) danışmanın mantıklı olacağına karar verdim saçımı kestirmek istiyorum ama cesaret edemiyorum biraz bahsedeyim benim yüzüm de ters üçgen dudaklarım ve elmacık kemiklerim dolgun alnım normal çenem küçük gözlerim badem şeklinde kaşlarım doğal ama şekli güzel alınmış gibi ne çok kalın ne de çok ince yüzümün ufak olduğunu söylüyorlar kafa yapım düzgün saçlarım düz ince telli uzun kullanmayı hiç sevmiyorum pratik kullanımı olsun istiyorum sizce pixie kesim nasıl gider? Sizin önerileriniz nedir? Teşekkür ederim şimdiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle hoşgeldin ve cevabımın gecikmesi için çok özür diliyorum. Pixie kesim oldukça zor bir kesim, yakışma ihtimali kadar yakışmama ihtimali de çok ancak sende araştırdıysan görsellerse hep yüzü ufak kişilerde kesimlerin daha hoş durduğunu görebilirsin. Boynun kısa değilse ve işini iyi yapacak bir kuaför tanıyorsan betimlediğin kişiyi gözümde pixie kesimle canlandırıyorum da çok yakışır. Hem feminen, hem çekici bir görünüm kazandırır bence.

      Sil
  10. Yüzüm ters üçgen canım ama seninki kadar küçük değil biraz daha uzun suratım.Sence kahkül yakışır mı baya kararsızım

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Merve Hanım.
    Ben saç kestirme konusunda hep tereddüt içerisinde kalıyorum. Yüzüm uzun ve yuvarlak gibi ama alnım çok uzun. Elmacık kemiklerim belirgin değil yanaklarım düz. Uzun kaşlarım ve badem gibi küçük gözlerim var. Dudaklarım etine dolgun. Nasıl bi kesim yaptirmalıyım sizce?

    YanıtlaSil
  12. Ben suan sacimi kestirmeyi düşünüyorum fakat kahkul istiyorum yakisip yakismayacagindan özellikle emin değilim benim suratımda sizin gibi kahkul
    kestirmeli miyim ?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba ben sacimi kestirmeyi düşünüyorum bir değişiklik olsun diyede kahkul istiyorum.Fakat yakisip yakismayacagindan emin değilim benim surat yapımda sizinki gibi sizce kahkulu tercih etmeli miyim ?

    YanıtlaSil
  14. Ben suan sacimi kestirmeyi düşünüyorum fakat kahkul istiyorum yakisip yakismayacagindan özellikle emin değilim benim suratımda sizin gibi kahkul
    kestirmeli miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz bilirsiniz, çeşitli kahküller var, iyi bir kesim olursa yakışır.

      Sil
  15. merhaba aylardır saç modeli arıyorum saçlarım çok uzadı ve beni rahatsız ediyorlar artık daha öne hiç kısa kestirmedim nasıl olur diye merak ediyorum ve uzun zamandır kısa küt saç arıyorum benim de yüz şeklim ters üçgen fakat yakışıp yakışmayacağını bilmiyorum saçlarını çok beğendim sence ne yapayım

    YanıtlaSil
  16. Benim alnim genis ve ince telli saclara sahibim hangu tur saclar olabilir

    YanıtlaSil
  17. Meraba benim alnim genis ve ince telli saclara sahibim. Hangi tur kesim onerirsiniz

    YanıtlaSil