22 Şubat 2017 Çarşamba

2 Ayda Nasıl 6 Kilo Verdim?

 Merhaba arkadaşlar.

Bugün sizlere kendi kilo verme sürecimle ilgili bir kaç konudan bahsedeceğim. Birkaç konu derken aslında baştan sona genel süreci anlatacağım. Siz de kilo vermek istiyorsanız ama nereden, nasıl başlayacağınızı henüz kestiremiyorsanız yazının devamını okuyun!



Neden kilo verme kararı aldım? 
Aslında bakacak olursak minii mini çıtı pıtı bir kız olduğumu söyleyebiliriz. Hiçbir zaman büyük kilo sorunları yaşamadım, hatta üniversite ortalarına kadar 'Çok yemek tüketen ancak hiç kilo almayan' grubundaydım. Kilo almak için keçiboynuzları mı yemedim, her sabah pekmezler mi içmedim? Neyse bu döngü böyle devam ederken, birden ters-düz oldu. Kilo depolamaya başladım, hemde çoğunlukla üst bacak ve basenlerde...
Vücut şeklim armut ve evet bunu kabullenebilirim, kabullendim de ancak alt ile üst bölge arasında fark gün geçtikçe artıyordu. Alışveriş yapmaktan usanmıştım, çünkü ne giysem basenlerim gözüme batıyordu. (Gerçekten basenlerim konusunda takıntılıyım) Bir insanın poposu olmazda dünya kadar basenleri olur mu? Oluyormuş. Kilo verme moduna girmem, bundan bir önceki yaz bir alışveriş sırasında oldu. Bir düğün için elbise bakıyordum ve üst beden ince olsa bile alt bedenden dolayı 38 bedenlere bakmak durumunda kalıyordum. O gün kendimden, görünüşümden hoşnut olmadığımı net anladığım ilk gündü. Bununla birlikte ilk adımı o zaman atmadım, her kilo alan bayan gibi zamana bıraktım. Gel zaman git zaman, artık popomu saklama fikrinden çıkmak istedim ve 10 Şubat günü kilo verme konusunda kararımı aldım.

Kilo verme konusunda attığım ilk adım neydi?
10 şubat günü başlangıç olarak toz şekeri beslenmemden çıkarttım. Bizim evde hem kahvaltılarda hemde yemeklerden sonra çay olmazsa olmazdır mesela, ben de bir kaşıkta olsa şekeri kestim.

Kilo vermek için nasıl beslendim? Kilo vermek için neler yedim? 
İlk zamanlar yani bundan önceki kilo verme girişimlerimde kafama göre bir yol çiziyordum. Örneğin kilo vermek için günlük 1300 kalori almam gerekse, evet ben 1300 kalori ile günü sonlandırıyordum ancak hamur işi, paketli, sağlıksız gıdalarla doluydu. Sonuç alamadığım için kısa zamanda bırakıyordum, kısır döngü oluyordu. Oturdum bir güzel 'Kilo verme' . 'sağlıklı beslenme' , 'diyetteyken beslenme' tarzında yazılar okudum. Notlarımı aldım ve belki bilirsiniz(çoğunlukla bilinir) Canan Karatay'ın beslenme önerileri dikkatimi çekti. Öğün kısıtlamasını saymazsak hemen hemen diyetisyenlerin söylediği mantıkta bir beslenme öneriyor gibi geldi. Denemek istedim, şekerden zaten uzaklaşmıştım. Devamında yapmam gerekenlerse şunlardı;
Bol bol su içmek : Evet günde iki bardak olsa olmasa farketmez diyen bir bünyem vardı, su içme alışkanlığı benim için zor olmadı. 3 litreye kadar tükettiğim günler oldu. Size bu konuda bir tüyo verecek olursam şu olur. Evinizin bir çok köşesinde şişelerde su bulundurun ve dışarıya çıkacaksanız aynı şekilde su taşıyın ve biter bitmez yenileyin. Su yanınızda oldukça, bilinçdışı belkide içesiniz geliyor. Ben bu şekilde kendimi su içmeye alıştırdım.
Ekmek ve hamur işlerini kesmek : Şahsen evlerinin çatısında fırını olan ve kendi ekmeğini yapan(köy ekmeği deriz) bir aileden geliyorum. Ekmek, bizim beslenmemizin 1/3 ünü oluştururken, bırakma fikri ilk başta hoş gelmedi açıkcası. Hiç azaltma yöntemine girmeden birden kestim ekmeği. Başlarda yediklerim tuhaf geliyordu, evet yalan söyleyemem. Ekmeği aradım bir süre özellikle kahvaltılarda. Sonra bir hafta on gün kadar sürdü, alışma sürecinden sonra fark ettim ki ekmeksiz herşey daha lezzetli. Sanki önceden yediklerim bastırılmış tatlarmış gibi geliyor. Ayrı bir damak tadı oluşuyor desem doğru bir tabir olur sanırım. Ekmeği evet kestim ama hedefime ulaştıkça tekrar dahil ettim rutinime. İllaki tost yediğim, sandviç yediğim yada pasta yediğim oluyor. Memlekete aile yanına döndüğüm ve ekmekçi bir aile olduğumuz için zorla yedirme yada annemin yemezsem küsme durumları oluyor. Birde ramazanda vs  pideler filan havada uçuşuyor :) Heh devam edelim. Gerçekten hamur işini, tatlıları azaltırsanız spor olmasa bile kısa vadede sonuçlarını görürsünüz.

Gece yemelerinden uzak durmak : Diğer bir önemli noktada neyi, ne zaman yediğiniz gerçeği.. Özellikle geç saatte yenen abur cuburlar, tartıda gördüğünüz rakama +1 daha ekler. Ben kendi düzenimi örnek vereyim, öğrenci olduğum için eve gelmem 4-5 i buluyordu, en geç 6-7 gibi akşam yemeğimi, 8 olmadanda ara öğün yapacaksam onu alıp, yeme faslını bitiriyordum. Bu en geçe kalan rutinimdi, daha sonraları akşam yemeğimi 4-5 arasında çektiğim zamanlarda oldu. Saatiniz 20:00'ı gösteriyorsa ve ağzınız hala dolu oluyorsa bırakıyorsunuz hanımlar, beyler.

İşlenmiş ürünleri az tercih etmek : İşlenmiş ürünlerden kastım, paketlenmiş market ürünleri. Bir kek bir çikolata yada bir nugget o rafa gelene kadar çok fazla işlenden geçiyor ve çoğu ürün boş kalori. Üzerinde yazan değerler elbet var ama düşünün peynirde bile şeker bulunuyor ve şekerin fazlası yağ olarak depolarımıza gidiyor. İşlenmemiş ürünler yada kompleks karbonhidratlar tüketmek vücudumuza aldığımız besinlerden hem üst düzeyde yararlanmamızı hemde açlıktan ölmeden, hatta yemek yiyerek kilo vermemizi sağlıyor. Birde düşük glisemik indeksli ürünlere yer verirseniz, kilo verme sürecinizde yardımcı olur.  Bir örnekle gidelim, muz mesela yediğimiz ilk anda oldukça tokluk veren bir meyve ancak hızlı acıktıran da bir besin, nedeni glisemik indeksinin düşük olması yani kan şekerinde ani dalgalanmalar yaratması diyebiliriz. Yukarıya besinlerin ufak bir glisemik indeks tablosunu ekliyorum, burdan  ve isterseniz internetten  tükettiğiniz besinlerin glisemik indeksine bakabilir, düşük olanları beslenmenize ekleyebilirsiniz.
Öğün sayısı : Öğün sayısı konusunda ben bazen ana öğünlerle yetindiğim bazende 6-8 öğün yaparak ara öğünler eklediğim ve birine sadık kalamadığım için yorum yapamıyorum bununla birlikte uzmanlar ara öğünleri önermekte. 
Protein tüketimini arttırmak : Kilo verirken yaptığım şeylerden biri de bu oldu. Protein diyoruz vücudumuzun yapı taşları diyoruz ama çoğunlukla yeteri kadar protein almıyoruz. Kendi adıma konuşayım, ben gerçekten az protein tüketen bir insandım. Et benden uzak olsun derdim, burdan proteini atmıştım. Peynir ve süt ürünleri de benlik değildi. Eee geriye ne kaldı?  Kurubaklagiller. Onlarda çok sık tükettiğim şeyler değildi ve protein alımım kısıtlıydı. Protein deyince insanın aklına çok az besin gelir ama mercimek, soya fasulyesi, bulgur, nohut, yumurta,süt, yoğurt, peynir çeşitleri, yulaf, balık çeşitleri, kırmızı et, tavuk vs vs o kadar çok protein kaynağı varki. Her gün menünüzde bir çeşit yemek protein ağırlıklı olabilir.

Yediğim yemekleri evde kendim yaptım çoğu zaman, özellikle kahvaltılara ayrı önem verdim. Size kendi yediklerimden birkaç örnek bırakıyorum.


Kilo verirken kahvaltılar benim en zevk aldığım öğündü. Ekmeksiz yemenin tadına alışmak biraz zamanımı alsa da gerçekten yediğiniz tatların farkına varmaya başlıyorsunuz. Kahvaltılarda her zaman yarı pişmiş yumurtam, yanına peynir çeşitledim ve yeşillikler olmazsa olmazımdı. Ekmeğimsi birşeyler ararken ''WASA'' larla tanıştım. İnce dilim kraker gibi düşünün ama kalorisi çok az. Meyveleri sabah tüketmeye çalıştım, canım tost mu istedi o gün tost yapıp yedim. Sınırlarım vardı ancak en önemlisi kendimi tanıyordum, bu sebeple bu süreci sıkılmadan devam ettirebildim.

kilo-verdiren-yulaf-lapasi

Diyet yaparken*kilo verme sürecimde yada sağlıklı beslenme dönemimde tanıştığım en güzel yiyeceklerden birini sorsanız bana, ilk üçte kesinlikle yulaf olurdu. YULAF LAPASI olarak geçen bu istediğiniz her öğünde tüketebileceğiniz şey bir mucize... Ve çileği nasıl sevdiğimi görüyorsunuz. Mevsimi olmadığı halde serada yetiştirilenlerden de alıyordum. Yulaf lapasını deneyin, ben hala severek tüketiyorum. Bakın yine canım istediiii! 

Benden YULAF LAPASI TARİFİ isterseniz, yorum bırakmanız yeterli.

saglıklı-beslenme

Akşam yemeklerinden birkaç örnekte bu şekilde..

Spor, spor, spor : Evet kilo vermek birkaç küçük adımla gerçekleştirebileceğiniz bir şey ancak kilo verirken aynı zamanda vücudunuzun sarkmasını istemiyorsanız daha şekilli bir vücut istiyorsanız o popoyu harekete geçirmeniz lazım. Kendi spor rutuninizi deneme yanılma yöntemiyle belki oluşturabilirsiniz. Ne kadar sağlıklı ve doğru olur bilmiyorum. Ben basit bir şeylerle başlamak istedim. Kilo verdiren hareketler, vücudu şekillendiren hareketler vs diye aramalar yaparken bir programa rastladım.

JİLLİAN MİCHAELS 30 DAY SHRED olarak geçen günlük, 30 güne yayılmış bir spor programından oluşuyor. 3LEVEL var ve her level 10 gün sürüyor.  Başladığınız ilk 10 gün, Level1 i yapıyorsunuz, 25-30 dklık bir video.  JİLLİAN MİCHAELS 30 DAY SHRED  programında geçen hareketler tüm vücudu aktif çalıştıran hareketler ve 30 dk boyunca o videodaki bayanlarla birlikte yılmadan o hareketleri tamamlamalısınız. Deneyecek olanlar görecekler ki hareketleri doğru yaptığınız taktirde totonuzdan ter eksik olmayacak. Belki videonun ilk 10 dakikasında pes etme durumuna geleceksiniz. Kendinize ve yapabileceğinize inanın ve devam edin. JİLLİAN MİCHAELS 30 DAY SHRED  zayıflama-şekillenme programını evde yapabilmek büyük lüks, çok popüler bir program google da öncesi sonrası birçok başarı fotoğraflarını görebilirsiniz. MİCHAELS 30 DAY SHRED  zayıflama-şekillenme programını ve 3 leveli de youtube da var. Ordan bulup, videoları indirebilir yada hergün ordan videoyu açarak yapabilirsiniz.

İhtiyacınız olan 3 şey var;
  • Rahatça yatıp kalkabileceğiniz, hareketleri yaparken rahat olabileceğiniz düz bir zemin. Yoga, Pilates vs yapanların 'Mat' dedikleri ince halımsı bir şey oluyor. Onları kullanabilirsiniz. Ayaklarınız hareketler esnasında kayma yapmaz, iyi olur.
  • Ağırlıklar, ben başlangıçta bir buçuk litrelik su şişelerini kullanmıştım daha sonra ikişer kiloluk görselde verdiğim pembe dumbelleri aldım.
  • Olmazsa olmaz istikrar :) 30 gün boyunca istisnasız her gün yarım saatinizi bu aktiviteye ayırmalısınız. Bir gün bile atlamadan, zinciri kırmadan devam edebilenlere yüs puan!
Yürüyüş Yapmak : Sandığımızın aksine basit ama etkili bir yöntem. Sağlıklı olma sürecinde ilk hareket girişimim 'YÜRÜYÜŞ' olmuştu. Okulumla evim arasında 30-40 dakikalık mesafe vardı. Her gün gidip gelirken yürümeye başladım ve hiç yoktan günlük bir saat yürüyüş yapmış oluyordum. Bacaklar için güzel bir aktivite, yürüdükçe daha canlı hissediyorsunuz. Hele merdiven çıkmaya bile üşenilen günümüz dünyasında yürümek büyük bir adım oluyor!

Beni okuyan herkes okulu veya işi olan yada bunlara yürüme mesafesi kadar yakın olan insanlar değil biliyorum. En basitinden dolmuşa bindiğiniz ilk durağa değilde bir sonrakine yürüyüp oradan binmek faydalı olabilir. Markete giderken daha uzak olan bir dükkanı seçmek yada çocuğunuzu parka götürürken yürümek bir taşla iki kuş vurduran seçimlerden olacaktır. Kendinize bir yürüme hedefi belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Ben bunun için 'Fitwell' isimli yukarıda görmüş olduğunuz uygulamayı kullanıyordum. Hem yediklerinizi girebiliyor hem kendinize hedefler girebiliyorsunuz. Ayrıca adımlarınızı sayıyor, eksiksiz ve su içmek için hatırlatmalar yapıyor. Uzun bir zaman bu uygulamayla kendimi hedefime motive etmiştim. Ben FİTWELL'i seçmiştim ancak benzer farklı uygulamalarda mevcut. Onları da araştırabilirsiniz.

Son olarak size kendi kilomu göstermek istiyorum. 6 kilo çok büyük farklar yaratmamış olabilir sizlerin gözünde ama küçümsemeyin. Gerçekten hafif hissediyorsunuz ve en önemlisi vücudunuzu ve kendinizi seviyorsunuz.

İlk 2 kilo verişimdeki halim;
nasıl-kilo-verilir-hızlı

Sporla desteklediğim dönemler, 6 kilo verdiğim halimde aşağıdaki gibi. Hala basenlerim var tabi ama daha iyi herşey. Bu beslenme düzenimin üzerinden tam 1 yıl geçti ve hala aynıyım bu arada :)

30-day-shred-resut

nasıl-hızlı-kilo-verilir

Elimden geldiğince fazla detaya değinmeye çalıştım. İllaki atladığım noktalar olmuştur. Merak ettiğiniz, şurayı atlamışsın onuda anlatır mısın dediğiniz yerler varsa yorum bırakabilirsiniz.

Son olarak bu yazdıklarımın hepsi bir tavsiye niteliğinde değil kendi serüvenim ve bana olan etkilerini anlatma amacı içermektedir. Bu alanda bir uzmanlığım yok ve hormonel vs herhangi bir sağlık sıkıntım olmadığı için kendi kendime bir şeyler denedim. Bir diyetisyen ve spor uzmanı eşliğinde bu süreci yürütmek hepimiz için en sağlıklı olanı.Lütfen bunu unutmayalım! Hele ki sağlık problemleriniz varsa her gördüğünüzü uygulamaya kalmayın. Bir haftada 5 kilo verdiren diyet tarzı şok diyetlere güvenmeyin. En sağlıklısının haftada bir kilo vermek olduğunu söylüyor benim okuduğum yazılar. 

Sağlıcakla ve fit kalın!













34 yorum :

  1. Bir günlük örnek bi listeni paylaşırmasın? :) her bunye farkli tabiki biliyorum ama 3 kilo verme dusuncesindeyken yazini okudum ve cok heycanlandim tebrik ederim ☺☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hiç listeli gitmedim. Sabah görsellerini attığım bir kahvaltı tabağı, ara öğün istersen bir meyve, bir avuc kuruyemiş vs. Öğlen yemeğinde okulda tabldot yedim. Pilavdan bir iki kaşık olacak şekilde yada hiç yemeyerek diğer yemeklerden yiyiyordum ekmeksiz. Akşamlarıda resimde gördüğün gibi bir öğün alıyordum. Fotoğrafta göründüğünden fazla birşey yoktu ne yediysem, neyle yediysem onları fotoğraflamıştım. Aralarda canım bişey isterse ceviz gibi, kavrulmamış fıstık, üzüm tarzı şeyler yerdim.

      Sil
  2. merhaba :)
    JİLLİAN MİCHAELS 30 DAY SHRED programını telefonunuza mı indirdiniz ben tam olarak videolarını bulamadım internette :) bide şey sorucam siz bu kiloyu 2 ayda verdiniz ya bu programı 2 ay mı uyguladınız :) bu programın 1 2 3 seviye olduğunu söylemişsiniz o seviyeleri neye göre arttırıcaz bunları cevaplarsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google a yazın çıkıyor videolar 🙈 Ben iki ay içinde bir ay boyunca onları yaptım. 10 gün level1, 10 gün level2, 10 gün level3 toplamda 30 gün yapıyorsunuz. Zorluğu gün sayısı geldiğinde arttırmalısınız. Vakit bulursam bilgisayardan girdiğimde link eklerim videolar için 💓

      Sil
  3. Yulaf lapasının tarifini verebilir misin?Bu arada seni takip ediyorum ve çok samimisin blogu, snaplerin her şeyi takip ediyorum♡Bende 5 aydır kilo veriyorum toplamda 8 kilo verdim ama asla birden kilo vermeye çalışmadım sağlıklı bir şekişide verdim.Şu 1 aydır hep aynı kilodaydım ki senin yazın bana çok yardımcı oldu.Neyde hata yaptığımı anladım bakalım umarım bende kilo veririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yulaf lapası için ihtiyacımız olanlar;
      3-4 yemek kaşığı yulaf
      Rendelenmiş bir elma
      Bir su bardağı kadar süt(yulafın üstünü kapatacak)
      Tarçın göz kararı
      Bu yukarda saydıklarımı bir kap içine koyup, ocağa alıyoruz. Kısık ateşte yulaf şişene kadar kısa bir pişirme yapıyoruz. Bes-on dklık. Yulaf sütü içine çekiyor lapa haline geliyor baktığında anlaşılıyor. Altını kapatıp ben sıcakken sevdiğim için hemen kaseye alıp üzerine bir activia meyveli yoğurt ekliyorum. En üstünede istediğin meyveleri dilimliyorsun, cevizde koyabilirsin bir bütün cevizi kırarak.
      Ben çilek çok yakıştırıyorum yada kivi 🙈 Muzlada deneyebilirsin hangi meyveyi seviyorsan zevkine kalmış. Umarım tadı seversin. Ben çok seviyorum 🙏🏻

      Sil
  4. Merhaba bende 58 kiloyla diyete başladı. Suan 57yim yarin 56yi gorucem insallah 🙈 benimde sizin vucut tipiniz gibi basen ve ic bacak sorunum var. Sizin com incelmis bacaklariniz boyunuz kaç acaba ogrenebilir miyim? Beslenme duzenimiz ayni cunku yaptiginiz sporlari da yaparsam benim bacaklarim da oyle olur mu diye merak ediyorum. Bide suanki kilonuz 52 mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 60 kilo ile başladım. 54 kiloya kadar indim. 55 ken olan fotoğraflarım sanırım son olanlar. Şimdi 55-56 arasında gidip geliyorum. 54 te yüzün çöktü diyenler oldu bende o yüzden 55-56 aralığında kalmaya karar verdim. Boyum 1.70 ve evet o program gerçekten basenlerin şekillenmesi için işe yarıyor 😊😁

      Sil
  5. Yulaf lapasi tarifi lutfeggnnn 💕💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üst yorumda tarifi verdim. Ordan okuyabilirsin 🦋

      Sil
  6. Süper bir yazı olmuş aynı boydayız ve 60 kg şuan, bende şuan acayip motive oluşturdun teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. hala bu uygulamaya devam ediyormusunuz :) yani kilo veriyormusunz hala merak ettim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı beslenmeye devam etmek istedim ancak yazın ailemin yanına dönünce bi 15 gün devam ettirebildim sadece. Beslenmelerimiz ve eve alınan besinler çok farklı olunca ben çoğunluğa ayak uydurmak zorunda kaldım. Kilo vermiyorum. 55/56 dan yukarıda çıkmadım☺️ İdeal kilomdayom şu sıra

      Sil
  8. Merhaba tekrardan yazıyorum ama ben shred'e başladım ama level 3 ünü bulamadım sen nerden yaptın level 3'ü söylersen çok mutlu olurum^^

    YanıtlaSil
  9. merhaba ben bu yulaf tariflerine pek güvenemiyorum yani şöyle söyleyeyim çok fazla denedim içine muz koydum ocakta pişirdim ama her seferinde midem bulandı öylece kaldı hiç yiyemedim sizide çok samimi buluyorum yukarıdaki tarif gerçekten lezzelimi ona göre denemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi şöyle söyliyim, ben bundan kendi arkadaşlarıma da yaptım. Bayılan da oldu, hiç sevmeyende. Yani tamamen damak meselesi, yulafa alışamadıysan ilk etapta sonradan sevmen zor olur. Ama tabi dene bu şekilde birde 💎

      Sil
  10. Bu tür yazıları gördükçe motivasyonum artıyor. (:

    YanıtlaSil
  11. lütfen cevap veein :(

    YanıtlaSil
  12. bu uygulamaya hala devam ediyormusun acaba ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır devam etmiyorum ama başlamayı düşünüyorum🤗🤗

      Sil
  13. merhaba tatlışş :) ben ne zamandır seni takip ediyorum çok samimisin ^_^ söylemek istedim -_- :D neyse konuya gireyim şimdi sen yemek düzenini değiştirdin bide şu porogramı uygulayarak verdin dimi bu kiloları :) yani 10 günde bir leveli değiştireceğiz yani doğru anladım heralde :D bide şey demişsin senin basen bölgesinde toplanıyormuş kiloların benimde aynı öyle ne yazık ki :( bide o videolara baktım da tüm vücüt için galiba hani sen başka bir şey uyguladın mı demek istediğim bölgesel hareketler yaptın mı yoksa sadece o videoları mı yaptın :) cevaplarsan çok sevinirim biraz uzun oldu ama :) -_- öptüüüüüüm :**

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldin zeynep🙋🏻
      Evet ilk 10 gün Level1 10-20 gün arası level2, 20-30 gün aralığında level3 ü yapıyoruz. Bunlar tüm vücut, zaten diğer bölgelerde Yağ yakmazsak ordanda kilo verilmiyo. Yani tabi daha profesyonel yöntemlerle olur belki. Onun dışında ara sıra bişiler yaptım🌸 Sadece bacak/popo çalışmaları yaptım ekstra çok yoğun değildi ama ne bulduysam bişeye bağlı kalmadım🌹

      Sil
  14. merhaba =) 58 kilodan 56 kiloya düştüğünüz zaman 1 ay içinde mi oldu acaba :) merak ettim de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an o kadarını hatırlamakta zorlanıyorum 💃🏻

      Sil
  15. mesleğiniz nedir acaba ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 😁 Yeni mezun oldum, şu an işsizim evet tam anlamıyla bu🙈

      Sil
  16. https://totalhumanex.blogspot.com.tr/2018/01/yuruyus-ile-kilo-vermeye-basladk.html arkadaşlar yürüyüş ile kilo verme macerasına bugün tarihi itibariyle 1 ocak 2018 başladım. zamanla bu paylaştıgım yazıya editler gelecek. Beraber birbirimize destek moral vererek deneyimlerimizi paylaşarak bugünden itibaren bu yola girecek arkadaşlarla ilerleyebiliriz. Yorum bırakırsanız uyanık oldugum süre boyunca cevaplamaya calısacagım. Bu iş moral,motivasyonla olur. Bloguma bekliyorum bu yola çıkmak isteyenlerle güzel bi ortam kuralım. Teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
  17. Süper gerçekten.Bende 20-25 kg verme amacı ile uğraşıyorum.Gerçekten zor bir dçnem tebrikler tekrardan.

    YanıtlaSil
  18. Süper olmuş emeğinize sağlık kilolar gidince insan çok değişiyor gerçekten

    YanıtlaSil