24 Ocak 2015 Cumartesi

İzledim / Mucize



Herkese Merhaba!

Son haftalar da vizyona giren çoğu filmi izleme fırsatı bulduğumdan sizlerle de paylaşmak istedim.İlk olarak;

'Mucize'  filmi 1 Ocak'ta vizyona girmiş bir Mahsun Kırmızıgül filmi. Açıkça söyleyecek olursam Mahsun Kırmızıgül filmlerini takip eden ve önceki filmlerini de özellikle izleyen biri değildim ama bu filmi nedendir bilmiyorum, fragmanını gördüğüm andan itibaren izlemeyi kafama koymuştum.İyiki de öyle yapmışım diyorum. Başrolü Mert Turak ve Talat Bulut'un paylaştığı yapım, dram ağırlıklı yer yer sizi güldüren, benim uzun zamandan beri izlerken duygulandığım filmlerden biri oldu.


Filmde Aziz karakterini canlandıran Mert Turak'ın oyunculuğu beni son derece şaşırttı. İnternet üzerinden edindiğim bilgiye göre Aziz; 'serebral palsi' rahatsızlığı olan yani yüzünün ve vücudunun bir bölümü felç olan bir adam. Felçli bir karakteri canlandırmak ne kadar zordur tahmin bile edemiyorum ama bunu öyle bir başarmış ki kendisini ayakta alkışlarım. Kısaca bahsedecek olursak;1960'ların yoksulluk içerisindeki Türkiye’sin, Ege'nin cennet gibi bir köşesinden Anadolu'nun uzak bir köyüne sürgün yiyen bir öğretmenin (Talat Bulut) hikayesini , yokluk içerisinde okulu, okumayı eğitimi dört gözle bekleyen çocukları ve bir de Aziz'in hayatını konu ediniyor. Aziz'in babası bir adamın hayatını kurtarıyor. Adam da bunun üzerine kızını oğullarından birine vermek istiyor.Aziz'in babası bekar bir oğlu olduğunu ve onunda sakat olduğunu söyleyince , adam yeter ki gönlü sakat olmasın diyor.  Böylece Aziz güzeller güzeli bir kızla evleniyor ve ona aşık oluyor. Bu da bir mucizeyi beraberinde getiriyor. 

Filmde ki duygu yükü belki biraz acıtasyonda diyebiliriz yer yer yapılan esprilerle güzel harmanlanmış, bir denge oluşturmuş. Filmde takıldığım tek nokta Aziz'in iyileşme süreci üzerinde durulmayışı. Tamam film uzun bir filmdi ama sanki orası havada kalmış gibi geldi. Onun haricinde film ile ilgili yapılan yorumlar, Pkk yanlısı bir yapım olduğu üzerindeydi ancak ben izlerken böyle bir düşünceye kapılmadım. Zevkle izledim. Hala gösterimi var mı bilmiyorum ama dram seviyorsanız ve birazda tebessüm bıraksın diyorsanız tavsiye ederim.

Başka yazılarda görüşmek üzere.
Sevgiler.

6 yorum :

  1. son sahnesi için bile izlenmeye değecek bi film

    YanıtlaSil
  2. bayıldığım nadir filmlerdendi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son zamanlarda izlediğim en iyi Türk yapımlarından biriydi..

      Sil
  3. Henüz bu filme gidemedim ama ben de sizlere Bana Masal Anlatma'yı öneriyorum. Çok eğlenceli ve komik bir film,son zamanların gözdesi oldu.
    Bu arada takipteyim cnm, bana da beklerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu da izledim gerekten oda bayağı iyiydi. Komedi kaegorisinde son zamanlarda izlediğim, küfürsüz güldürebilen en iyi filmdi diyebilirim. Hemen blogunu ziyaret ediyorum. Teşekkürler :):)

      Sil